lördag 20 november 2010

Entrébockar

Vilken mysig dag på Herresta Lada. Jag sitter i mitt rum och monterar lyktor och får hela tiden besök av intresserade gäster som vill veta mer om både tillverkning och släkttradition.

Hemma igen får jag snabbt byta om och ge mig ikast med entrébockarna. När jag kämpar på där i halmen kommer jag att tänka på grabben som var inne hos mig länge, länge idag. Han var jätteintresserad och frågade till slut om det var jag som gjorde halmbockarna. När jag svarade JA så tittade han allvarligt på mig och sa "Det ska jag också göra när jag blir stor"!
Det kanske finns hopp om att hantverket kan leva vidare!

1 kommentar:

  1. Men Tina... ja det får vi väl verkligen hoppas. Sverige behöver hantverkare. Grabben som var hos dig har hittat sin mentor...

    SvaraRadera